اخبار تخصصی

golrangsystem-date-icon ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
golrangsystem-socials-print
شاتل نوآوری

شاتل نوآوری

شاتل مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها، فرآیند‌ها و منابع برای اجرای نوآوری و همراه‌سازی همۀ سطوح سازمانی و عملیاتی در گلرنگ‌سیستم است. 
مأموریت: ما به دنبال هم‌افزایی ظرفیت‌ها، منابع و زیرساخت‌های گلرنگ سیستم هستیم. شاتل نوآوری تلاش می‌کند تا همسو با چشم انداز سازمان، آفرینندۀ آینده‌ای تازه و متفاوت برای گلرنگ‌سیستم و در نهایت، برای اکوسیستم کسب‌وکاری گروه صنعتی گلرنگ باشیم. 
استراتژی: استراتژی شاتل نوآوری، ذیل استراتژی‌های کلان گلرنگ‌سیستم و گروه صنعتی گلرنگ تعریف شده است. استراتژی نوآوری گلرنگ سیستم مبتنی بر دو حوزه است، بهره‌گیری از نوآوری باز و نوآوری سازمانی. 
نوآوری باز: به معنای بهره‌گیری از همۀ ظرفیت‌ها، امکانات و قابلیت‌های فضای نوآورییِ موجود در محیط کسب‌وکار، اکوسیستم استارت‌آپی، کارآفرینی و به کار گرفتن آن برای نوآوری در سازمان است. 
نوآوری سازمانی: به‌کار گرفتن همۀ ظرفیت‌ها، توان داخلی همچون کارکنان و قابلیت‌های شرکت برای نوآوری در سازمان است. 
ما اعتقاد داریم با ترکیب نوآوری باز و سازمانی در گلرنگ سیستم، افزون بر نداشتن ضعف‌های رایج در استراتژی‌های سنتی در این حوزه همچون نوآوری بسته، بهترین استراتژی را برای ایجاد همگرایی در سطح کسب و کار داریم. در این سند و در این نسخه، تمرکز بیشتر بر اجرای نوآوری سازمانی است. 

دامنۀ فعالیت: دامنۀ اجرای برنامه‌های نوآوری در گلرنگ سیستم بر اساس ابعاد و گزینه‌هایی که در ادامه آمده تعریف شده‌است. 
همانطور که در ماتریس نوآوری آورده شده برنامه‌های نوآوری و اقدامات آن، متناسب با استراتژی‌های نوآوری باز و نوآوری سازمانی، جزء دامنۀ فعالیت اصلی نوآوری گلرنگ سیستم به حساب می‌آیند. 
در مقطع کنونی با توجه به اولویت و تمرکز بیشتر بر ایجاد نوآوری در داخل سازمان به وسیلۀ همکاران، نیمۀ راست این نمودار که ترکیب نوآوری آزمونگر و سازنده است جزء اولویت‌های اصلی قرار دارد. 
براساس این الگو، گلرنگ‌سیستم به دنبال بهره‌برداری واقعی از نوآوری در فرآیند‌ها، عملیات و محصولات خود است. 
براساس این الگو، گلرنگ‌سیستم به دنبال بهره‌برداری واقعی از نوآوری در فرآیند‌ها، عملیات و محصولات خود است.