اخبار تخصصی

golrangsystem-date-icon ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
golrangsystem-socials-print
گزارش برگزاری همایش تشریح سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی

گزارش برگزاری همایش تشریح سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی

تسهیل فرایندهای مالیاتی با بهره‌گیری از سامانه تام
نخستین همایش «تشریح قانون مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی» باهدف آشنایی کامل با ابعاد قانونی و فنی اسناد، رفع چالش‌ها و دغدغه‌های موجود در ارتباط با سامانه تام با حضور مدیران و متخصصان واحدهای مالی و فروش شرکت‌های گروه صنعتی گلرنگ، دوشنبه بیست‌هفتم شهریور از ساعت ٨ تا ١٣ در مجتمع اداری و تجاری کوروش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی گلرنگ‌سیستم، علی ایمانی مدیر واحد فروش و ارتباط با مشتری در ابتدای این همایش با اشاره به  الزام سازمان امور مالیاتی مبنی بر ارسال روزانۀ صورتحساب‌های فروش به کارپوشه‌های سامانه مودیان گفت: «ما به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی که مستقیم به سامانۀ مالیاتی متصل شده است؛ از سال گذشته تلاش کرده‌ایم شرکت‌های گروه‌صنعتی گلرنگ با استفاده از سامانه تام امکان اتصال، ارتباط و استفاده از دیگر خدمات مربوط به این حوزه را پیداکنند. پس از شرکت‌های بورسی امسال شاهد استقبال دیگر شرکت‌ها از این سامانه بوده‌ایم؛  هم اکنون نیز ١٠۵ شرکت از خدمات سامانه تام استفاده می‌کنند.»
سپس مهرداد خطیبی، عضو هیئت مدیره و معاون مشتریان با اشاره به تاریخچۀ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان افزود: «پس از ابلاغ این قانون توسط مجلس در آبان ۱۳۹۸ و اجرایی شدن آن از مرداد ۱۴۰۱، گلرنگ سیستم به‌عنوان بازوی فناوری اطلاعات گروه صنعتی گلرنگ اقدام به توسعۀ سامانۀ تجمیع اطلاعات مودیان مالیاتی در جهت رفع نیازمندی‌ شرکت‌ها در این حوزه کرد. سال گذشته از ۲۷ مهر، فرایند تجمیع و ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان آغاز شد. در این مدت ما موفق به ثبت ١٠٩ میلیون تراکنش با ارزش ۵٠ همت شده‌ایم.»
رضا وزیری مدیر واحد سامانه‌های حاکمیتی در ادامه به معرفی سامانه تام و قابلیت و ویژگی‌های آن پرداخت و گفت: «سامانۀ تام از ٣ سرویس چندرشته‌ای و یک وب اپلیکیشن توسعه داده شده در فریمورک ماکروسافت تشکیل شده است. شرکت‌های گروه می‌توانند فرایند آماده‌سازی، تجمیع، ارسال و مغایرت‌گیری صورت‌حساب‌های روزانۀ فروشِ خود را طریق تام طی کنند.»
دکتر محمد محمودی مدرس قوانین مالیاتی نیز در ادامه این همایش با ارزشمند بودن توسعۀ چنین سامانۀ‌ پیشرفته‌ای در مدت چند ماه در بخش خصوصی، افزود: «با اجرایی شدن قانون مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی، هرگونه فعالیت غیرقانونی تجاری همچون قاچاق کالا منتفی می‌شود؛ این قانون ضمن جلوگیری از قاچاق، موجب رشد و شکوفایی اقتصادی کشور نیز خواهد شد. هم‌اکنون ٨۶ درصد اقتصاد در اختیار بخش دولتی و شبه‌دولتی و تنها ١۴ درصد در اختیار بخش خصوصی است. با اجرای قانون مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی و کاهش نقش بخش دولتی، پیش‌بینی می‌کنیم نسبت شرکت‌های دولتی و خصوصی ۵٠ به ۵٠ شود.» 
همایش «تشریح قانون مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی» دوشنبه بیست‌و‌هفت شهریور با برگزاری نشست پرسش و پاسخ پایان یافت.